Velden zijn niet correct ingevuld

Goed geregeld

NOV-keurmerk Vrijwillige Inzet: Goed Geregeld

Als maatschappelijke organisatie wilt u het vrijwilligerswerk goed organiseren en kwaliteit leveren. Logisch, want een organisatie die het vrijwilligerswerk goed organiseert, heeft vaak tevreden vrijwilligers. Tevreden vrijwilligers vormen weer de basis voor eventuele uitbreiding en vernieuwing van het vrijwilligersbestand en voor continuering van uw activiteiten.

Inzicht krijgen in het vrijwilligersbeleid

Met de Zelfevaluatie Vrijwillige Inzet: Goed Geregeld! kunt u de kwaliteit van het vrijwilligerswerk binnen uw organisatie in kaart brengen. De zelfevaluatie is een resultaatgerichte vragenlijst en is ontwikkeld door het NOV (Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk). De vragenlijst helpt uw organisatie om alle aspecten van het vrijwilligersbeleid te analyseren, om verbeterpunten te ontdekken en om de kwaliteit te verbeteren.

Deze vragenlijst vult u samen met een aantal andere leden van uw organisatie elk afzonderlijk in. Zo krijgt u een goed beeld over de vrijwillige inzet vanuit diverse invalshoeken zoals de vrijwilligers, coördinator(en), manager(s)/bestuur.

Als vrijwilligerscoördinator of bestuurslid kunt u de zelfevaluatie ook zelfstandig invullen om voor uzelf inzicht te krijgen in hoe het vrijwilligerswerk er voor staat. U vindt hierdoor eenvoudig en snel aandachtspunten voor uw eigen werkzaamheden of juist de bevestiging dat u goed bezig bent!